رزمنـده مجـآزی - کرمانشاه

اهمیت فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی است

من همه‌ى دغدغه‌ام اين است که جوان انقلابى امروز، نداند ما بعد از چه دورانى، امروز در ايران مشغول چنين حرکت عظيمى هستيم.
تاريخچه‌ى اين دويست سال اخير را بخوانيد و ببينيد چه حوادثى بر اين کشور گذشته است...
امام خامنه اي

مشخصات بلاگ
رزمنـده مجـآزی - کرمانشاه

من همه‌ى دغدغه‌ام این است که جوان انقلابى امروز، نداند ما بعد از چه دورانى، امروز در ایران مشغول چنین حرکت عظیمى هستیم.
تاریخچه‌ى این دویست سال اخیر را بخوانید و ببینید چه حوادثى بر این کشور گذشته است...
امام خامنه ای


کلام مولا علي عليه السلام-5

نماز، موجب نزديکي هر پارسايي به خداست و حج ، جهاد هر ناتوان است. هر چيزي زکاتي دارد و زکات تن، روزه و جهاد زن، نيکو شوهر داري است.حکمت 136 / نهج البلاغه



مسابقه نهج البلاغه

وصيت نامه شهدا

نام شهيد : شهيد حميد رشيدي خدا را شکر کنيد که در اين عمري که از خدا گرفتيد شاهد چنين تحول عظيمي بوديد قدر اين انقلاب را بدانيد و از آن مراقبت کنيد. به متاع قليل دنيا دل نبنديد که شما را منحرف و بر زمين مي زند. .

آخرین نظرات
  • ۱ شهریور ۹۵، ۱۷:۱۷ - Sarah Az
    جالبه
سه شنبه, ۲ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۲:۱۳ ب.ظ

توافقنامه ژنو فراتر از پروتکل الحاقی است

توافقنامه ژنو فراتر از پروتکل الحاقی است


منبع

دریا قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» در ایلام، با اشاره به کلام تئوریسین های غربی بیان کرد: رابرت آینهورن از حجم توافقاتی که ایران در معاهده ژنو پذیرفته است اظهار تعجب کرد و این موضوع را برای غرب بسیار غیرمنتظره اعلام کرد.
 

وی با بیان اینکه آمریکا از انعقاد معاهده ژنو با یک تیر چند هدف را نشانه گرفته است، ادامه داد: اولین هدف متوقف کردن برنامه های صلح آمیز هسته ای ایران است که آن هم به لطف تیم مذاکره کننده ایرانی حاصل شد.
 

این فعال سیاسی این توافقنامه را عقب گرد به دهه 70 دانست و تصریح کرد: علارغم ژست گرفتن های سران تراز اول مملکت و موضع گیری آنها در برابر منتقدان ژنو، محتوای این توافقنامه هیچ حق مسلمی را در زمینه غنی سازی برای ایران به رسمیت نمی شناسد و اگر مجوزی برای تولید 5 درصد اورانیوم به ایران داده شده نه از طرفNPT بلکه از سوی 1+5 به ایران اعطا شده است.
 

قاسمی گام بعدی آمریکا و غرب را اعمال نظارت های اضافی بر فعالیت های تحقیقاتی ایران عنوان کرد و گفت: غربی ها به این استراتژی « غیرممکن کردن گریز غیرقابل شناسایی در برنامه های هسته ای ایران» می گویند. آنها به اطلاعاتی که به صورت غیرمتعارف و جاسوسی یا پروتکل الحاقی نمی توانستند بدست آورند در یک توافقنامه به صورت رسمی جای دادند.
 

وی بیان کرد: یکی از مهمترین نکات در توافقنامه ژنو، آزادی بازرسان آژانس انرژی اتمی در مورد بازدید و دسترسی به اطلاعات سری و پروژه هایی است که یا هنوز آغاز به کار نکرده اند و یا در دست اقدام می باشند.
 

دانشجوی دانشگاه ایلام ادامه داد: این پارامترها شامل ارائه اطلاعات مربوط به طرح های آینده ایران، راکتور آب سنگین اراک، کارگاه مونتاژ سانتریفیوژها، ارائه طرح و نقشه های تاسیسات هسته ای ایران به آژانس، توصیف و شرح تمام ساختمان های تاسیسات هسته ای، شرح عملیات تاسیسات به صورت خاص، ارائه اطلاعات و آمار مربوط به معادن، انبارها، منبع مواد و دسترسی به بایگانی دوربین های off line می باشد.
 

قاسمی این توافقنامه را چاپلوسانه عنوان کرد و گفت: ارائه چنین اطلاعاتی از پروتکل الحاقی فراتر رفته است، این توافقنامه که بیشتر به باج دهی شبیه می باشد راه را برای پر کردن خلاء کمبود اطلاعات و جزئیات فنی برنامه های هسته ای ایران برای غربی ها فراهم می کند.
 

وی به اهمیت این موضوع اشاره کرد و ادامه داد: دولت های غربی وقتی اطلاعات محرمانه و سری فعالیت های هسته ای ایران را داشته باشند با تحلیل پروژه های در دست اقدام، آینده ایران را از نظر فنی تحلیل می کنند و به ضعف ها و کمبودهای جمهوری اسلامی پی خواهند برد.
 

این فعال سیاسی دانشگاه ایلام آشکار شدن نقاط ضعف ایران را راهی برای فلج کردن آن از سوی اروپا و آمریکا دانست و تصریح کرد: با تحریم شدن بیش از پیش جمهوری اسلامی به مثابه ده سال گذشته راههای تامین قطعات و مواد به ایران مسدود می شود و برنامه هسته ای کشورمان ده سال در رکود و خاموشی فرو خواهد رفت.
 

قاسمی گفت: 1+5 اصرار دارد که بر روند فعالیت های آژانس در ایران اشراف داشته باشد و این موضوع نگران کننده است؛ سوال مهم اینجاست که آیا آنها اجازه دسترسی به اطلاعات حفاظتی، حقوقی و دیپلماتیک دارند؟ چرا در توافقنامه ژنو حجم گسترده ای از امتیازات برای بازرسان آژانس درج شده است؟
 

وی خاطرنشان کرد: به یقین تمام اطلاعاتی که آژانس اتمی از ایران کسب کرده است در اختیار اسرائیل قرار خواهد گرفت.
 

دانشجوی الکترونیک دانشگاه ایلام با بیان اینکه ایران عضو مسئول NPT است، افزود: آژانس در بیش از3000 بازرسی که از تجهیزات هسته ای ایران به عمل آورده است حتی یک نمونه انحراف در فعالیت های این کشور مشاهده و گزارش نکرده است.
 

قاسمی با اعتراض به عملکرد تیم مذاکره کننده ایرانی گفت: با وجود آنکه جمهوری اسلامی علاوه بر تعهدات سفت و سختی که در توافقنامه پذیرفته است شرایطی را به صورت داوطلبانه قبول کرده که بیشتر به باج دادن شبیه است تا اثبات حسن نیت.
 

وی با اشاره به بند اول توافقنامه ژنو تاکید کرد: اولین شرطی که 1+5، جمهوری اسلامی را به رعایت آن ملزم کرده است عقب گرد در غنی سازی 20 درصدی اورانیوم به دلیل عدم اعتماد به کشور ایران است، با وجود تمام مانورهای ظریف و خوش بینی های عراقچی، درج این ماده در متن توافقنامه ژنو به منظور پیاده کردن راهبردهای امحاگرایانه و برچیدن تمام تاسیسات هسته ای ایران است.
 

این فعال سیاسی دانشگاه ایلام در ادامه تشریح کرد: با دقت در این بند از معاهده متوجه خواهید شد که این بند نه تنها حقی برای غنی سازی ایران قائل نمی شود حتی آن را به رسمیت نمی شناسد.
 

قاسمی این موضوع را خرید زمان در راستای تعریف برنامه ای جدید برای ایران دانست و خاطرنشان کرد: متاسفانه تیم مذاکره کننده ایرانی مردم را فریب دادند؛ زیرا این توافقنامه هیچ حق ذاتی و مسلم در زمینه غنی سازی در نیروگاه های ایران را به رسمیت نمی شناسد.
 

وی با ابراز تاسف از امتیازدهی آقای ظریف به دشمنان نظام و خوش خدمتی برای آنان گفت: حق غنی سازی زیر 5 درصدی که 1+5 به ایران داده اند از سوی آنان کنترل، نظارت و مدیریت می شود نه NPT و آژانس.
 

این فعال دانشگاه ایلام با اشاره به توقف برنامه های هسته ای ایران بیان داشت: غرب بخصوص آمریکا در نشاندن تیرش به هدف اول که همان متوقف کردن برنامه هسته ای ایران است به موفقیت نایل آمده؛ اما آنها به این موضوع بسنده نمی کنند و تا عقب گرد کامل ایران از موضعی که دارد منفعل نخواهند نشست.
موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۳/۰۲/۰۲
سرباز گمنام رهبرم...

سیاسی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">