رزمنـده مجـآزی - کرمانشاه

اهمیت فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی است

من همه‌ى دغدغه‌ام اين است که جوان انقلابى امروز، نداند ما بعد از چه دورانى، امروز در ايران مشغول چنين حرکت عظيمى هستيم.
تاريخچه‌ى اين دويست سال اخير را بخوانيد و ببينيد چه حوادثى بر اين کشور گذشته است...
امام خامنه اي

مشخصات بلاگ
رزمنـده مجـآزی - کرمانشاه

من همه‌ى دغدغه‌ام این است که جوان انقلابى امروز، نداند ما بعد از چه دورانى، امروز در ایران مشغول چنین حرکت عظیمى هستیم.
تاریخچه‌ى این دویست سال اخیر را بخوانید و ببینید چه حوادثى بر این کشور گذشته است...
امام خامنه ای


کلام مولا علي عليه السلام-5

نماز، موجب نزديکي هر پارسايي به خداست و حج ، جهاد هر ناتوان است. هر چيزي زکاتي دارد و زکات تن، روزه و جهاد زن، نيکو شوهر داري است.حکمت 136 / نهج البلاغه



مسابقه نهج البلاغه

وصيت نامه شهدا

نام شهيد : شهيد حميد رشيدي خدا را شکر کنيد که در اين عمري که از خدا گرفتيد شاهد چنين تحول عظيمي بوديد قدر اين انقلاب را بدانيد و از آن مراقبت کنيد. به متاع قليل دنيا دل نبنديد که شما را منحرف و بر زمين مي زند. .

آخرین نظرات
  • ۱ شهریور ۹۵، ۱۷:۱۷ - Sarah Az
    جالبه


منبع

گروه بین الملل«خبرگزاری دانشجو»-سجاد مصطفی پور؛
درحالی روزهای منتهی به آغاز نگارش پیش نویس توافق نامه جامع و نهایی را سپری می کنیم که مقامات ارشد و تاثیر گذار گروه 1+5 در مذاکراتی فشرده در حال نزدیک ساختن مواضع و دیدگاه های خود در قبال ایران هستند از سوی دیگر، قصد دارند در فاصله 5 روز مانده به چهارمین دور گفت و گوها در وین، سفری به مناطق اشغالی فلسطین داشته باشند تا درباره آخرین تصمیمات گروه 1+5 در مذاکرات آتی که به گفته طرفین، سخت ترین و دشوارترین مرحله مذاکرات است به بحث و تبادل نظر بپردازند ا بدین صورت مهم ترین متحد منطقه ای خویش را از توافق هسته ای احتمالی با ایران مطلع کرده باشند و این اطمینان را به مقامات صهیونیستی بدهند که توافق مذکور نه تنها منافع رژیم صهیونیستی را به خطر نمی اندازد بلکه به امنیت این رژیم در خاورمیانه کمک شایانی می کند.
 
یک هفته مانده به مذاکرات هسته ای و در حالی که مذاکرات کارشناسی در نیویورک در حال برگزاری است، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا،کاترین اشتون که مسئولیت مذاکرات هسته ای را برعهده دارد در سفری به واشنگتن با مقامات آمریکایی درباره روند مذاکرات هسته ای با ایران گفت و گو می پردازد. از همین رو، جان کری، وزیر امورخارجه آمریکا در یک نشست هسته ای با اشتون تاکید می کند که «اهداف آمریکا در مذاکرات هسته ای نغییر نکرده است و در ادامه تاکید می کند که ایران باید در این مذاکرات تصمیمات دشوار و سختی بگیرد». البته مشخص نیست چه تصمیمات سختی مدنظر مقامات غربی است که ایران باید در این مذاکرات اتخاذ کند ولی اگر به گفته جان کری استناد کنیم که گفت خواسته های آمریکا تغییری نکرده است متوجه می شویم همان خواسته هایی که آمریکا در 10 سال گذشته همواره در پرونده هسته ای ایران به دنبال آن بودند یعنی تعلیق و توقف فعالیت در تاسیسات هسته ای اراک، نطنز و فردو، تصویب پروتکل الحاقی و موارد دیگر.
 
اشتون دیداری با سوزان رایس«مشاور امنیت ملی کاخ سفید هم داشت کسی که قرار است به همراه مسئول مذاکره کننده آمریکا یعنی «وندی شرمن» به رژیم صهیونیستی سفر کند و گزارشی از آنچه که قرار است در مذاکرات 23 اردیبهشت در وین اتریش ارائه بشود، به مقامات صهیونیستی بدهد در این دیدار ـ بخوانید دیدار مهم ـ باراک اوباما نیز حضور یافت و به گروه مذاکره کننده 1+5 توصیه کرد«هماهنگی لازم در برابر ایران در مذاکرات هسته ای را داشته باشند». ولی پیام دیدار مشترک«اوباما، اشتون و رایس» هماهنگی درباره مذاکرات نبود هماهنگی و همکاری درباره حفظ و تاکید بر منافع متحدین منطقه ـ رژیم صهیونیستی و عربستان ـ بود، پیامی که قرار است به صورت حضوری توسط «رایس» و «شرمن» به مقامات تل آویو انتقال داده شود.
 
به نظر می رسد غرب در مذاکرات آتی، به گونه وارد می شود که منافع خود و متحدانش را حفظ کند و مسیر پیشرفت هسته ایران را متوقف کند، خواسته ی غرب صرفا حصول اطمینان از نظامی بودن برنامه هسته ای ایران نیست چرا که به خوبی واقفند ایران به دنبال برنامه های نظامی در موضوع هسته ای نیست، غرب الگوی «دشمن انگاری» خویش را از ایران حتی در این چند ماه دولت«روحانی» کم رنگ نکرده است بلکه بر شدت آن بیش از پیش افزوده است.
 
اینکه دیدگاه غرب تغییر پیدا نکرده است، امری واضح است چرا که شرایط حصول توافق در 10 سال پیش مهیاتر از امروز بود سخنی که «محمد البرادعی» گفت و «محمد جواد ظریف» در صفحه توئیترش آن را تصدیق کرد ولی نکته مهم این است چرا 10 سال پیش مذاکرات هسته ای علی رغم گام های اعتمادساز ایران و پذیرش توافق هسته ای از سوی ملت ایران تحقق پیدا نکرد؟
 
این همان سوالی است که ظریف 7 سال پیش بدان پاسخ داده است و تاکید کرده که«آمریکا به دنبال بحران سازی در پرونده هسته ای است نه حل بحران». و در واقع تمامی تلاش های ایران برای یک حصول توافق جامع فقط به این دلیل که «خواست آمریکا» بر حل بحران متمرکز نبوده است، نتیجه ای نداشته است. حال با توجه به اینکه ، وزیر امورخارجه آمریکا گفته است اهداف آمریکا، نسبت به گذشته در مذاکرات هسته ای با ایران هیچ تغییری پیدا نکرده است باید دید محمد جواد ظریف، در مسیر پیش رو مذاکرات هسته ای چگونه با موضع آمریکا برخورد خواهد کرد؟در حالیکه به خوبی رفتار آمریکا در قبال پرونده هسته ای و کارشکنی هایش را می داند.
 



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">