رزمنـده مجـآزی - کرمانشاه

اهمیت فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی است

من همه‌ى دغدغه‌ام اين است که جوان انقلابى امروز، نداند ما بعد از چه دورانى، امروز در ايران مشغول چنين حرکت عظيمى هستيم.
تاريخچه‌ى اين دويست سال اخير را بخوانيد و ببينيد چه حوادثى بر اين کشور گذشته است...
امام خامنه اي

مشخصات بلاگ
رزمنـده مجـآزی - کرمانشاه

من همه‌ى دغدغه‌ام این است که جوان انقلابى امروز، نداند ما بعد از چه دورانى، امروز در ایران مشغول چنین حرکت عظیمى هستیم.
تاریخچه‌ى این دویست سال اخیر را بخوانید و ببینید چه حوادثى بر این کشور گذشته است...
امام خامنه ای


کلام مولا علي عليه السلام-5

نماز، موجب نزديکي هر پارسايي به خداست و حج ، جهاد هر ناتوان است. هر چيزي زکاتي دارد و زکات تن، روزه و جهاد زن، نيکو شوهر داري است.حکمت 136 / نهج البلاغه



مسابقه نهج البلاغه

وصيت نامه شهدا

نام شهيد : شهيد حميد رشيدي خدا را شکر کنيد که در اين عمري که از خدا گرفتيد شاهد چنين تحول عظيمي بوديد قدر اين انقلاب را بدانيد و از آن مراقبت کنيد. به متاع قليل دنيا دل نبنديد که شما را منحرف و بر زمين مي زند. .

آخرین نظرات
  • ۱ شهریور ۹۵، ۱۷:۱۷ - Sarah Az
    جالبه

زن مسلمان نه پرده‌نشین است و نه اختلاط به شیوه غربی را می‌پذیرد


منبع

به گزارش گروه سیاسی «خبرگزاری دانشجو»، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امروز (یکشنبه) 31 فروردین در نطق پیش از دستور خود در صحن علنی مجلس شورای اسلامی با تبریک میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا (س) به کلام امام عسگری در بیان شخصیت آن بزرگوار اشاره کرد و گفت: حضرت می‌فرمایند ما حجت‌های خدا بر مردم و مادرمان حجت خدا بر ماست.

 

وی با تأکید بر اینکه نباید جایگاه مهم حضرت فاطمه در خلفت فراموش گردد، اظهار کرد: آن حضرت مقام ویژه‌ای در مسیر هدایت دارد، لذا از او به عنوان کوثر نام برده شده است، چرا که خیری کثیرتر از هدایت نیست.

 

لاریجانی از حضرت فاطمه(س) به عنوان رکن و اساس ولایت نام برد و گفت: او فخری برای جامعه ما و زنان ماست که میلاد حضرت زهرا عنوان روز زن و روز مادر نامگذاری شده است.

 

وی حضرت فاطمه(س) را الگویی برای تمام تاریخ خواند و بیان کرد: باید تلاش کرد تا سبک زندگی فاطمی فهم شده و ترویج گردد و نه شیوه‌هایی که امروز با تبلیغات بسیار بر جوامع تحمیل می‌شود.

 

رئیس مجلس با اشاره به اینکه جایگاه و سبک زندگی زنان باید منبعث از سبک زندگی اسلامی و نه کپی‌برداری از سبک زندگی غربی باشد،‌گفت: استاد شهید مرتضی مطهری مسیری را مشخص کرده است که تا حدودی در جمهوری اسلامی مورد توجه واقع شده است. او از یک سو می‌پذیرد که در طول تاریخ بر زنان ظلم شده است و از طرف دیگر موقف متجددانه اما متحجرانه را نیز ظلم جدیدی بر زن می‌داند، لذا بر موضع اسلام درباره زن تأکید می‌کند.

 

لاریجانی در ادامه گفت:‌در این نگاه زن نه پرده‌نشین است و نه اختلاط را به شیوه غرب می‌پذیرد.

 

وی با تأکید بر اهمیت نهاد خانواده گفت: خانواده صرفاً محل تولید نسل و استراحت نیست، بلکه پایگاه رشد اجتماعی است.

 

لاریجانی با رد اینکه خانواده یک امر موقت است، اظهار کرد: جامعه‌سازی از خانواده آغاز می‌شود، لذا حفظ حریم خانواده و صیانت از آن مهم است.


وی شکل‌‌گیری نظام اجتماعی سالم منهای خانواده را ناممکن و ناپایدار خواند و گفت: بسیاری از نابسامانی‌ها در جامعه به دلیل سست شدن نهاد خانواده است.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه رشد اجتماعی واقعی در خانواده محقق می‌شود، بیان کرد: زنان به عنوان همسر و مادر نقش محوری در جامعه دارند.

 

وی ادامه داد:‌خداوند عاطفه زنان را محور خانواده قرار داده که اگر زن اهل فضیلت باشد، نقش بزرگی در خانواده ایفا خواهد کرد.

 

لاریجانی بار دیگر به نظریات شهید مطهری استناد کرد و گفت: علائق افراد در جامعه به یکدیگر شبیه روابط فیزیکی و علائق افراد خانواده به هم شبیه روابط شیمیایی است، لذا باید مقررات حضور زن در اجتماع به رکن خانواده آسیب نرساند.

 

وی به ضرورت تلاش رسانه‌ها برای ترویج این نکته اشاره و تصریح کرد: هر حکومتی هر چقدر هم که دینی باشد باز هم کارکرد خانواده را ندارد و باید پایگاه شخصیتی افراد در درون خانواده با مهر و محبت مادران شکل بگیرد و در جامعه به بهره‌برداری برسد.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان برای بانوان جامعه به ویژه مادران آرزوی عزت و سربلندی کرد.

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۳/۰۱/۳۱
سرباز گمنام رهبرم...

حجاب

عفاف

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">