رزمنـده مجـآزی - کرمانشاه

اهمیت فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی است

من همه‌ى دغدغه‌ام اين است که جوان انقلابى امروز، نداند ما بعد از چه دورانى، امروز در ايران مشغول چنين حرکت عظيمى هستيم.
تاريخچه‌ى اين دويست سال اخير را بخوانيد و ببينيد چه حوادثى بر اين کشور گذشته است...
امام خامنه اي

مشخصات بلاگ
رزمنـده مجـآزی - کرمانشاه

من همه‌ى دغدغه‌ام این است که جوان انقلابى امروز، نداند ما بعد از چه دورانى، امروز در ایران مشغول چنین حرکت عظیمى هستیم.
تاریخچه‌ى این دویست سال اخیر را بخوانید و ببینید چه حوادثى بر این کشور گذشته است...
امام خامنه ای


کلام مولا علي عليه السلام-5

نماز، موجب نزديکي هر پارسايي به خداست و حج ، جهاد هر ناتوان است. هر چيزي زکاتي دارد و زکات تن، روزه و جهاد زن، نيکو شوهر داري است.حکمت 136 / نهج البلاغه



مسابقه نهج البلاغه

وصيت نامه شهدا

نام شهيد : شهيد حميد رشيدي خدا را شکر کنيد که در اين عمري که از خدا گرفتيد شاهد چنين تحول عظيمي بوديد قدر اين انقلاب را بدانيد و از آن مراقبت کنيد. به متاع قليل دنيا دل نبنديد که شما را منحرف و بر زمين مي زند. .

آخرین نظرات
  • ۱ شهریور ۹۵، ۱۷:۱۷ - Sarah Az
    جالبه
دوشنبه, ۲۶ اسفند ۱۳۹۲، ۰۶:۵۲ ب.ظ

دید و بازدیدهای عید هم آدابی دارد

دید و بازدیدهای عید هم آدابی دارد


دید و بازدیدهای نوروزی هم برای خودش حکایتی شده است. فراموش نکنیم در نوروز و در هر موقعیت دیگری، به مهمانی می‌رویم تا بستگان خود را ببینیم، از دیدار آنان شاد شویم و روحیه بگیریم. قصد ما بازدید از نمایشگاه مبلمان و ظروف مجلل و غیره نیست و مهم‌تر از آن، قصد ما از مهمانی رفتن، به رخ کشیدن نیست.


رفت و آمدهای ممنوع

این مطلب را با این پیش فرض بخوانید که تعطیلات نوروز فرصتی است برای دیدار با خویشان و بستگانی که گاه در طول سال به دلیل مشغله‌های کاری و گرفتاری‌های زندگی روزمره، موفق به دیدن آن‌ها نشده‌ایم. بگذریم که بسیاری از تارهای سنت‌های دست و پاگیری که خواسته یا ناخواسته به دور خود تنیده‌ایم، باعث شده‌اند بعضی از ما فرار را بر قرار ترجیح دهیم و برای گریز از هزینه‌های سنگین این دید و بازدیدها و احتمالاً حرف و حدیث‌هایی که در پی خواهد داشت و نه صرفاً برای تفریح و انبساط خاطر، راهی مسافرت شویم.

روی خوش و سفره رنگین

سلام و احوال‌پرسی‌ها و عید مبارکی‌ها انجام می‌شود. خیلی رسمی روی مبل می‌نشینید و از این که پس از یک سال یکدیگر را می‌بینید خوشحالید. نگاهی به دور و اطراف می‌اندازید. رنگ و بوی خانه از سال گذشته تا به حال تغییرات زیادی کرده است. مبل‌ها و پرده‌ها بوی نویی می‌دهند، گلدان‌های بزرگ گران‌قیمت، ظروف کریستال تراش خورده و همه آنچه که در پشت ویترین مغازه‌ها و فروشگاه‌ها خودنمایی می‌کنند را می‌توانید در گوشه و کنار سالن پذیرایی مشاهده کنید.

می‌خواهید شروع به صحبت کنید که میزبان با گردنی کشیده و اعتماد به نفس فراوان عذرخواهی می‌کند و دست به کار انجام وظیفه خطیر پذیرایی می‌شود. در مرحله اول، فنجان بزرگی نوشیدنی گرم تعارف می‌شود و شما که در دید و بازدیدهای قبلی به حد وفور چای لب دوز و لب سوز آلبالویی رنگ نوشیده‌اید، این بار نیز مجبور می‌شوید برای رعایت ادب، دست صاحب‌خانه را رد نکنید. حالا نوبت میوه و آجیل است. میوه‌های متنوع فصل و غیر فصل داخلی و خارجی با دقت در بشقاب‌ها جا خوش کرده و در مقابل شما چیده می‌شوند. ظرف آجیل پر است از گران قیمت‌ترین مغزهایی که در بازار یافت می‌شود.

همچنان منتظر می‌مانید تا شاید بتوانید برای چند دقیقه گپ و گفتی با میزبان داشته باشید. اما این قصه سر دراز دارد: انواع شیرینی، شکلات‌های خارجی، سوهان، گز و هر آنچه که فکرش را بکنید با غرور و لبخندی حاکی از رضایت، یکی یکی در مقابل شما گرفته می‌شود و شما به ناچار برای این که زودتر از زیر بار تعارفات خلاص شوید، همه آن‌ها را بر می‌دارید و در بشقاب می‌گذارید. سرانجام آداب پذیرایی تمام می‌شود و میزبان پس از اطمینان از این که همه مراحل به خوبی انجام شده است، در کنار شما می‌نشیند، ولی این بار هم اصرارهای پی در پی او برای نوش جان کردن خیل عظیم خوراکی‌ها، مانع از گفتگو می‌شود.

پذیرایی‌های متنوع و رنگارنگ و خارج از عرفی که اغلب به قصد خودنمایی و چشم و هم‌چشمی انجام می‌شود، روز به‌روز ما را از اصل فلسفه دید و بازدید نوروزی دورتر می‌کند.

موافقین ۰ مخالفین ۱ ۹۲/۱۲/۲۶
bahar shirazi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">