رزمنـده مجـآزی - کرمانشاه

اهمیت فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی است

من همه‌ى دغدغه‌ام اين است که جوان انقلابى امروز، نداند ما بعد از چه دورانى، امروز در ايران مشغول چنين حرکت عظيمى هستيم.
تاريخچه‌ى اين دويست سال اخير را بخوانيد و ببينيد چه حوادثى بر اين کشور گذشته است...
امام خامنه اي

مشخصات بلاگ
رزمنـده مجـآزی - کرمانشاه

من همه‌ى دغدغه‌ام این است که جوان انقلابى امروز، نداند ما بعد از چه دورانى، امروز در ایران مشغول چنین حرکت عظیمى هستیم.
تاریخچه‌ى این دویست سال اخیر را بخوانید و ببینید چه حوادثى بر این کشور گذشته است...
امام خامنه ای


کلام مولا علي عليه السلام-5

نماز، موجب نزديکي هر پارسايي به خداست و حج ، جهاد هر ناتوان است. هر چيزي زکاتي دارد و زکات تن، روزه و جهاد زن، نيکو شوهر داري است.حکمت 136 / نهج البلاغه



مسابقه نهج البلاغه

وصيت نامه شهدا

نام شهيد : شهيد حميد رشيدي خدا را شکر کنيد که در اين عمري که از خدا گرفتيد شاهد چنين تحول عظيمي بوديد قدر اين انقلاب را بدانيد و از آن مراقبت کنيد. به متاع قليل دنيا دل نبنديد که شما را منحرف و بر زمين مي زند. .

آخرین نظرات
  • ۱ شهریور ۹۵، ۱۷:۱۷ - Sarah Az
    جالبه

 علی جنتی وزیر ارشاد در مراسم تودیع و معارفه معاون وزیر و رئیس سازمان سینمایی

وزیر ارشاد در آیین اختتامیه جشنواره فیلم اشراق گفت: روحانیون مسیحی از رسانه سینما برای معرفی مسیح به تمام دنیا استفاده می‌کنند. ما نیز باید برای معرفی دین اسلام به وسیله این رسانه بپردازیم و مفاهیم دینی را با اختصار هنر هفتم بیان کنیم.

علی جنتی در آیین اختتامیه جشنواره فیلم اشراق که در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی و با حضور جمعی از طلاب و علاقه‌مندان به هنر هفتم برگزار شد اظهار داشت: گرایش به هنر و زیبایی امری فطری است و ارتباطی به اعتقادات دینی بشر ندارد. بشر تابع هر اندیشه‌ای که باشد به درک مفاهیم دینی می‌رسد. همین گرایش‌ها موجب خلق هنر می‌شود.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه به تبیین ماهیت هنر دینی پرداخت و گفت: هنر دینی از خالق یکتا سرچشمه می‌گیرد و باید اذعان داشت که برخی از جنبه‌های معنوی به دین خاصی تعلق ندارد.


وی مفاهیمی مانند عدالت، دانش و فضیلت را سرچشمه هنر معنوی دانست و تصریح کرد: هنر دریچه‌ای مطلوب به سوی دنیای مطلوب و راهی برای رسیدن به طراوت است. هنر، انسان را به عالم حقیقت صعود می‌دهد و حس زیبایی‌شناسی انسان را متجلی می‌سازد و حیات طیبه‌ای را در زندگی جاری می‌سازد.


جنتی در بخش دیگری از سخنان خود سینما را رسانه‌ای متعالی و تأثیرگذار دانست و بیان داشت: سینما بزرگ‌ترین اندیشه و نفوذ را در جهان کنونی به خود اختصاص داده است. سینما معجزه قرن بیستم است. این رسانه به آسانی با مخاطبان خود ارتباط برقرار کرده و قدرت تخیل ایشان را تسخیر می‌کند.


وی با تاکید بر اینکه سینما دارای جاذبه‌ها و نفوذ فراوانی بین همه اقشار طبقاتی جامعه است گفت: نباید از این ظرفیت غفلت کرد و فاصله گرفت. پس از انقلاب اسلامی ایران زمزمه‌های سینمای معنا گرا، سینمای دینی و سینمای اسلامی به گوش رسید و به تدریج نگاه هنرمندان به سمت سینمای خاص جلب شد.


این مقام مسئول با اشاره به ویژگی‌های مطلوب سینمای دینی عنوان کرد: در این سینما هنرمند باید اصول اسلامی را با استفاده از قدرت بشری همراه با احساس لذت به مخاطب بچشاند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: سینمای دینی روح دین را آشکار می‌کند و به آن رنگ و بوی دیگری می‌بخشد. سینما با یافتن حقیقت در جست‌وجوی واقعیت است و از حقیقت موجود به واقعیت موعود پی می‌برد و باید به این نکته توجه کرد چنین سینمایی جامعه انسانی را به کمال می‌رساند.


جنتی در بخش دیگری از سخنان خویش به نقش سینما ر ترویج فرهنگ دینی اشاره و ابراز داشت: روحانیون مسیحی که در چند دهه به مقابله با سینما پرداختند سال‌هاست به تعامل با رسانه سینما پرداخته‌اند و از این رسانه برای معرفی مسیح به تمام دنیا استفاده می‌کنند. ما نیز باید برای معرفی دین اسلام به وسیله این رسانه بپردازیم و مفاهیم دینی را با اختصار هنر هفتم بیان کنیم.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به نقش اثر گذار روحانیت در سال‌های اخیر به ویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی و برپایی نظام اسلامی ابراز داشت: روحانیت همیشه در جامعه اثرگذار بوده و با منش طلبگی مسیر صحیح را به جامعه نشان داده است و امروز نیز اندیشه پویا حوزه علمیه در حوزه رسانه نیز باید بیش از پیش نمایان شود.

 

وی ورود حوزه علمیه به عرصه‌های فرهنگی و هنری را موجب رشد فرهنگی دینی با رنگ و بوی هنر هفتم دانست و گفت: به همین دلیل امروز شاهد برپایی جشنواره‌هایی مانند جشنواره فیلم اشراق هستیم.  سینما به طور عام و سینمای دینی به طور خاص از فقر سوژه رنج می‌برد. طلاب و روحانیون وظیفه دارند که با ورود به این عرصه سوژه‌هایی دینی و روایی را بیش از پیش ارائه کنند.


جنتی با تقدیر از عوامل برگزاری جشنواره اشراق تصریح کرد: اهداف ارزشمند این جشنواره نشانگر آن است که بخشی از دغدغه‌های اهل تدین در خصوص تهاجم فرهنگی سنگین غرب برطرف شده و سینمای دینی با حضور طلاب و روحانیون به سمت و سوی صحیحی حرکت می‌کند.


وی حضور روحانیت را در عرصه فیلم سازی زمینه ساز تعمیم ارزش‌های اسلامی، نوآوری و حرکت آفرینی و افزایش آگاهی و بینش هنرمندان ذکر کرد.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان کشف استعداد‌ها و بهره گیری از ظرفیت‌های گسترده هنرمندان را از دیگر ویژگی‌های حضور طلاب در عرصه هنر هفتم دانست.

موافقین ۰ مخالفین ۱ ۹۲/۱۲/۰۳
bahar shirazi

سینما

هنردینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">